tisdag 13 april 2010

Vad händer med PIM 5 projekten?

Jag har själv gjort t.o.m PIM 3 och tänker efter denna kursen sätta fart med både 4:an och sedan 5:an. Många har redan gjort klart hela PIM i Sverige även om flertalet ligger på samma nivå som jag själv.

När jag var inne på Multimediabyrån härom dagen och läste om just ett PIM 5 projekt som en lärare gjort så slog det mig. Var finns alla 5:orna upplagda. Är det jag som inte hittat eller är det så att det inte finns någon plattform för dem. Jag kontaktade Pedagogiska centralen i Malmö som håller i PIM för Malmö. Just de som är klara i Malmö har e lagt upp via sin hemsida men när det gäller övriga kommuner visste de inte. Enligt dem skulle varje kommun också själva ansvara för sina egna PIM 4:or och 5:or.

Om denna informationen nu är rätt så undrar jag hur man tänker. Skall vi inte kunna ta hjälp av varandra - i hela Sverige? Hur mycket bra material kommer det inte att finnas utanför min egen kommun? Jag ställde naturligtvis frågan till Pedagogiska centralen och de skulle kolla upp det.

Något att lägga upp på lektion.se kanske?
Jag kommer fortsätta skriva mer om detta efterhand jag får information.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar