tisdag 27 april 2010

PIM 5 har en hemsida

Som jag tidigare skrivit om så visade det sig nu att PIM 5:or har en hemsida. HÄR finns flertalet exempel med varierande innehåll och kvalitet.

Jag ställer mig lite frågande om innehållet för en del. Visst, ingenstans stod det något om att den PIM 5:a man gör skall vara till nytta för alla. Det innebär nu att många som man ser har lokala förankringar till sin verksamhet. Nog är det bra för de som arbetar i Göteborg med Hjärnkontoret att få information och handledning via en PIM 5:a. I Malmö har vi också flera sådana PIM 5:or.

Att göra en PIM 5:a är inte lätt, tror jag. Jag kan tänka mig att innehållet sätter fler problem än skapandet och det är klart att om man ser sin chans att göra en instruktion till ett lokalt program som man redan kan, så gör man det. Men jag ställer mig ändå frågande till om det är rätt. Jag har mer nytta av i min verksamhet att kunna botanisera i alternativ till hur jag skulle göra en "Skoltidning på nätet" eller ett "Skrivtema med Audacity".

Kanske skulle de lokala resurserna kallas PIM 5 och de som kommer oss alla till nytta för PIM 5.1, för en femetta är just vad de är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar